Laman Sosialku..

Kalau rasa2 nak add saya tu..
sila la jangan segan ye..

kalau lambat approve tu maklum le..
BZ..
hahaks..
SELAMAT MENCUBA..
bubai..

Khamis, 20 September 2012

Cara Meludah Dengan Betul..


sebelum ni, kalau aku nak meludah..
aku akan meludah je kat mana2 tempat yang aku rasa patut ludah..
tapi bila aku dapat artikel ni dalam external aku (xprasan pulak ada)..
aku kene la buat dengan cara yang betul..



Kadang kita tidak perasan, kita selalu meludah air liur merata-rata dan
tanpa menghirau tempat tu kotor atau tempat najis..

Di dalam islam asal nak meludah pun air liur sekali pun ada cara-caranya.
Kalau nak meludah air liur atau apa-apa didalam mulut janganlah didepan
orang ramai
atau orang sedang menjamu selera..

Kita sebagai umat islam mesti menjaga kebersihan dan jangan meludah air
liur di tempat-tempat yang kotor seperti didalam tandas, longkang dan
tempat-tempat kotor yang lain..

Yang amat penting kita perlu tahu ialah:-

1)  Jika meludah ke kiri - Kita akan meludah kepada syaitan atau iblis. (DIGALAKKAN)

2)  Jika meludah ke kanan  - Kita seperti telah meludah ke arah Nabi kita iaitu Mohammad SAW. ( Nauzubilah)

3)  Jika meludah ke depan - Kita seperti telah meludah kearah ALLAH SWT. (Nauzubilah )

4) Jika meludah ke belakang - kepala korang boleh pusing 180 darjah ke hah??

Jadi ingat-ingatlah ketika ingin meludah tu, Meludahlah selalu ke sebelah kiri.

Wallahualam..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

U Follow I, I Follow U Balik..