Laman Sosialku..

Kalau rasa2 nak add saya tu..
sila la jangan segan ye..

kalau lambat approve tu maklum le..
BZ..
hahaks..
SELAMAT MENCUBA..
bubai..

Isnin, 15 Oktober 2012

Kenapa Tiada Hari....

Assalamualaikum wbt..


Korang sendiri tau kan HARI BAPA dan HARI IBU adalah untuk menghargai jasa dan pengorbanan mereka yang tiada had kat kita..
kan??
bagi mereka iaitu ABAH, AYAH, PAPA, DAD, ABI, UMIE, IBU, MA, MAK, MOK, MAMA, MAMI dan segala macam panggilan lagilah,
menganggap kita adalah segala-galanya..
harta yang tak ternilai harganya dan xboleh diganti dengan material..
kita adalah anugerah..
dan kita jugalah amanat daripada ALLAH SWT kepada mereka..
jadi, tak hairanlah dan tak menjadi satu persoalan mengapa kita perlu menyambut hari ibu dan hari bapa..

Tapi aku ada terpikir jugak..
kenapa tak ade HARI ADIK-BERADIK??
kenapa tak ade HARI SAHABAT??
korang ada terpikir macam aku jugak ke??
padahal kita tau yang adik-beradik pun banyak jugak yang berkorban kepada kita..
tak kiralah dia tu ABANG, KAKAK atau ADIK..
melainkan dia tu anak tunggal..
yang tu xboleh nak buat ape la kan..

Sahabat juga penting kat sume orang..
sepanjang aku hidup kat dunia ni..
aku xpenah jumpa orang yang takde insan yang dipanggil SAHABAT, RAKAN, KAWAN..
sebabnya mereka juga sangat diperlukan dalam hidup kita..
merekalah yang menjadi asam garam dan penyeri dalam kehidupan kita..

Jadi, aku rasa hari adik-beradik dan hari sahabat perlu disambut untuk menghargai mereka..
merekalah yang menjadi pendorong semangat serta memberi motivasi, sokongan, inspirasi dan juga ROLE MODEL kepada kita..
kalau korang kata hari adik-beradik ni xpelu sambut sebab xsume orang ada adik-beradik..
kalau macam tu, macam mana pulak dengan HARI KEKASIH a.k.a VALENTINE DAY??
korang ingat sume orang ada kekasih k??
budak2 ada kekasih ke??
setakat cinta monyet tu apa la sangat..
jadi, kenapa di seluruh dunia sambut hari kekasih dengan meriah??
sape kekasih tu??
orang luar yang kita anggap istimewa je pon..
kalau putus macam mana??
IT'S OVER, isn't it??
tapi kalau adik beradik??
terputuskah??
PEPATAH MELAYU ada menyatakan bahawa adik-beradik ibarat air..
air yang dicincang tidak akan putus..
jadi..
hari kekasih atau hari adik beradik lagi bagus kalau nak sambut??

Idea aku ni mungkin tak masuk akal..
tapi HARI KELUARGA juga perlu disambut ngan meriah..
dan kalau boleh dan ada peluang..
apa salahnya aku sarankan pada kerajaan supaya mewujudkan hari keluarga pada satu tarikh yang khusus..
aku bukan maksudkan hari keluarga yang biasa..
tapi hari keluarga yang boleh sume ahli keluarga mereka berkumpul..
bukan hari cuti minggu..
ala..
korang faham kan maksud aku..

apa yang aku katakan diatas tu bukan sebab lain..
tapi aku fikir betapa besarnya pengorbanan adik-beradik terhadap kita..
cuma kita je yang xmampu untuk melihat apa yang tersirat dan tersurat..

sebelum aku akhiri entri ini..
aku ingin mengucapkan terima kasih yang xterhingga kat adik-beradik aku..
mereka banyak menolong aku time aku susah..
walaupun, aku slalu je kene buat itu dan ini..
tapi aku xkisah..
kerana aku buat untuk kebaikan kami bersama..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

I needed to thank you for this wonderful read!! I definitely
enjoyed every little bit of it. I have you book marked to check out new stuff you post…

Also visit my web site - buy a car with bad credit
Also visit my web blog - buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car

Tanpa Nama berkata...

Incredible points. Solid arguments. Keep up the good effort.



Stop by my site: how To buy a car
Also visit my page :: buying a car with bad credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car

Tanpa Nama berkata...

Hi colleagues, its impressive article on the topic
of tutoringand entirely explained, keep it up all the time.


Here is my website - How To Buy A Car
My web site - buying a car with bad Credit,buy a car with bad credit,how to buy a car with bad credit,buying a car,buy a car,how to buy a car

Tanpa Nama berkata...

Whеn seeking for a car dеаlеrship Ohiо, you must be hunting for the best car moԁеl at thе best pгiсes.
"Cruze is turning out to be a real success story," sаіd Wayne
Brannon, prеsident and mаnaging diгector of Cheѵrolet Euгope.
Thе new Audi A8 features elegant style, wider lounge аnd ѕleek instгument рanel.


Look іnto my pаge ... buy a car with bad credit
Also see my website :: buying cars with bad credit

ZaloraTeamMY berkata...

Salam daripada Zalora Malaysia,

Kami sangat meminati blog anda dan cara penulisan anda menarik perhatian kami.

Kami ingin bertanya adakah anda pernah membeli-belah di www.zalora.com.my ? Kami berminat untuk menjalinkan kerjasama bersama anda.

Email kepada kami di zalorateam@zalora.com.my :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

U Follow I, I Follow U Balik..